Pridiga koprskega škofa msgr. Jurija Bizjaka pri velikonočni vigiliji

26.3.2016 Koper Velika noč, Škofija Koper

Bratje in sestre! Letošnja velikonočna vigilija poteka v svetem letu usmiljenja, kar daje tudi nocojšnjemu bedenju dodatno vsebino in oznako, značaj in pečat. Vsako velikonočno bedenje je namreč pričakovanje zmage dneva nad nočjo in zmage dobrega nad zlom, je pričakovanje prebujenja in vstajenja, pričakovanje sprostitve in osvoboditve. To pa je hkrati tudi smisel in namen svetega leta usmiljenja.

Hujše od zunanjega suženjstva je namreč notranje duhovno suženjstvo človeka, ki je vase zaprt in vase zagledan, pregret v svoji jezi in zakrknjen v svojih zamerah, vklenjen v svoje sovraštvo. Edina pot iz razjedajoče notranje duhovne ječe je pot kesanja in odpuščanja, ki jo oznanjata tako velikonočno jutro kakor tudi sveto leto usmiljenja. Človek ni nikoli tako velik kot takrat, ko odpušča in ko prosi odpuščanja!

Nad vhodnimi vrati v vsako hišo ali stanovanje, pravi papež Frančišek, kakor smo že večkrat rekli, morata biti napisani dve besedi: Prva je 'hvala!' in druga 'oprosti!' Dve besedi vsebujeta veliko moč, ki varuje hišo skozi tisočere težave in preizkušnje; njuna odsotnost pa polagoma odpira razpoke, ki lahko pripeljejo tudi do razpada. Bratje in sestre! Naj bo tudi letošnja vigilija pričakovanje prebujenja in vstajenja, pričakovanje sprostitve in osvoboditve!

Dragi katehumeni! Ko je v starih časih gost prišel v hišo, so mu najprej ponudili vodo, da se je umil in osvežil, potem so mu dali različna olja in mazila, da se je z njimi namazal in mazilil, nato pa so ga povabili k mizi, da je z njimi jedel in pil (prim. Lk 7,40-50). Tako ste, dragi katehumeni, tudi vi nocoj prišli v Gospodovo hišo in mati Cerkev vas je po svojih služabnikih gostoljubno sprejela: najprej se boste umili v krstni vodi, potem se boste mazilili z birmansko krizmo, nato pa boste pristopili in sedli za mizo na Gospodovo gostijo. 

Poznamo dvojno maziljenje: prvo je maziljenje po kopeli, da se umita koža spet ustrezno ovlaži in nadišavi, in to je podoba krstnega maziljenja, drugo pa je maziljenje pred rokoborbo v areni, da se koža ustrezno napoji in premaže, da postane mastna in izmuzljiva za nasprotnika, to je podoba birmanskega maziljenja. Krščenec je sprejet v nebeško kraljestvo, v skupnost Božjih otrok, postane član skrivnostnega Kristusovega telesa Cerkve, birmanec pa je sprejet med Kristusove oznanjevalce in pričevalce Cerkve, opremljen z darovi Svetega Duha za učiteljsko in vodstveno in posvečevalno službo v Cerkvi. Dragi katehumeni! Naj vas vedno spremlja vonj prvega in sijaj drugega maziljenja! Za prijeten vonj v skupnosti in za uspešen boj z nasprotnikom!

Bratje in sestre! Pristopimo zdaj k nocojšnjemu obredu in sprejmimo z veseljem naše katehumene v svoje vrste in v veliko skupnost Kristusovih učencev in otrok nebeškega Očeta: »Aleluja pojmo vsi, Kristus vstal je in živi!« Amen.

Carissimi fedeli! Siamo radunati alla vigilia per la celebrazione della nostra più grande solennità della risurrezione del nostro Signore Gesù Cristo. La verità della risurrezione non è un corpo estraneo alla mente umana, ma è una verità con cui ognuno di noi nasce a questo mondo, un germoglio destinato a produrre un corpo glorificato nella risurrezione dei morti. Vi saluto tutti molto cordialmente augurandovi Buona Pasqua e abbondanti grazie a tutti qui presenti a tutte le vostre famiglie e le vostre comunità.

 

msgr. dr. Jurij Bizjak, koprski škof