25 let, 100 številk, 1200 različnih avtorjev – to je nekaj ključnih statističnih podatkov iz »osebne izkaznice« revije Vzgoja, ki jo od leta 1999 izdaja Društvo katoliških pedagogov Slovenije (DKPS).
Veliko pomembnejši pa je podatek, da se za to statistiko »skriva« pomemben in trajen prispevek tega revijalnega projekta k pluralni razpravi o številnih vzgojno-izobraževalnih vprašanjih v javnem prostoru, iz katerega je bila beseda »vzgoja« (po volji politično in strokovno vplivnih krogov) še nedavno tako rekoč izbrisana.
Ob izidu 100. številke – z datumom december 2023 – je DKPS pripravilo tiskovno konferenco, na kateri so se v preteklost, pa tudi prihodnost revije ozrli predsednica društva Marija Žabjek, urednik revije Vzgoja in duhovni asistent DKPS dr. Silvo Šinkovec ter škof Anton Jamnik, predsednik komisije za šolstvo pri Slovenski škofovski konferenci.
Škof Anton Jamnik: Splet stroke in izkušenj
Za dosedanje prispevke na tem in številnih drugih področjih se je ustvarjalcem revije zahvalil dr. Anton Jamnik, ljubljanski pomožni škof in predsednik komisije za šolstvo pri Slovenski škofovski konferenci. Sam je, kot je dejal, že od vsega začetka zvest bralec Vzgoje, vedno jo je priporočal tudi v času, ko je kot predsednik maturitetne komisije za filozofijo obiskoval številne šole.
Svoj pogled na revijo ob njenem jubileju pa je uvedel z mislijo, ki jo je antični mislec Seneka naslovil na svojega učenca in prijatelja Lucilija: »Ko sem videl tvoje darove, sem te vzel v svoje dlani in te spodbujal. Nisem ti dovolil, da bi hodil leno, spodbodel sem te in te večkrat priganjal. Še zdaj ravnam tako, toda zdaj že tečeš in spodbujaš še mene.«
Pedagogi morajo po eni strani obvladovati zakonitosti svojega poklica, svojo »obrt« torej, po drugi strani pa to nadgrajevati z osebno karizmo, osebnimi darovi, izkušnjami … Prav to pa svojim bralcem skozi strokovno-teoretične in izkustvene prispevke že 25 let ponuja revija Vzgoja.
V tej drži škof Jamnik, tudi sam učitelj, predavatelj, prepoznava ključne poteze pedagoškega poklica na vseh ravneh od vrtca do univerze: odgovornost vseh pedagogov, da svoje učence/dijake/študente »vzamejo v svojo dlan«: jih spodbujajo, da ne bodo hodili leno, a jim hkrati odpirajo prostor svobode, da bodo v njem razvijali svojo enkratno ustvarjalnost. Da bi to dosegli, morajo pedagogi po eni strani obvladovati zakonitosti svojega poklica, svojo »obrt« torej, po drugi strani pa to nadgrajevati z osebno karizmo, osebnimi darovi, izkušnjami … Prav to pa svojim bralcem skozi strokovno-teoretične in izkustvene prispevke že 25 let ponuja revija Vzgoja.
V tem času so se v vzgojno-izobraževalnem prostoru zgodile številne spremembe, ki v zadnjem času postajajo vedno hitrejše, zato ima revija, ki se na te spremembe poglobljeno odziva sproti, posebno vlogo in pomen, saj sodelavce v pedagoškem procesu spodbuja in jim pomaga, da »ne zadremljejo«, temveč ostanejo čuječi, sledijo času, prostoru, stroki in dobrim zgledom, ki jih je revija vedno predstavljala. Z vsem tem bogati šolski prostor in z navzočnostjo po knjižnicah, zbornicah, kabinetih slovenskih šol močno prispeva h kakovosti pedagoškega dela.
Celotna novica je dosegljiva na spletni strani Družine.